Du kan tage 9. klasse og 10. klasse på Bramming.

Bramming.
Noget særligt siden 1897.

Bramming bygger på Grundtvigs og Kolds livssyn, og vi er med vores mere end 120 år en af Danmarks ældste og mest traditionsrige efterskoler. Det forpligter, synes vi, og vi er kendt for at være en både aktiv og ambitiøs efterskole.

Til hverdag betyder det, at vi er nogle, der stiller spørgsmål. Vi stiller krav og tillader os at have høje forventninger til dig og dine forældre. På samme måde har vi høje forventninger til os selv, til undervisningen og til de rammer og faciliteter, vi tilbyder dig.

Vi er overbevist om, at vi derigennem bidrager til den bedst mulige udvikling for dig – fagligt, socialt og sportsligt. Ligesom vi er med til at sikre, at du får et helt særligt år sammen med 150 andre nysgerrige, usikre, talentfulde og spændte unge mennesker.

Du kan tage 9. klasse og 10. klasse på Bramming. På 9. årgang aflægger du samme prøver som i Folkeskolen. På vores 10. årgang, som vi har døbt Frem10D, aflægger du ikke prøver og arbejder i stedet med kursusuger, projektarbejde og afslutter skoleåret med en individuel projektopgave.

Vi er fællesskabere.

På Bramming vil du opleve at være en del af et forpligtende fællesskab. Du kan også sige, vi er fællesskabere. Det kommer af de tanker og idéer, vi har med fra Grundtvig og Kold. Vi er ikke i tvivl om, at det at være fælles om tingene skaber åbenhed, tryghed, rummelighed, plads til at finde sig selv og plads til at tage ansvar for andre.

Vi hører tit, at det er noget, man mærker, når man kommer på skolen. Helt bogstaveligt: At der er en fælles ånd hér, et fællesskab, som du ikke oplever mange andre steder.

Fællesskabet og det daglige samspil er naturligvis også en uomgængelig del af undervisningen, pædagogikken og al den idræt, vi dyrker – uanset om du går til spring, rytme, fodbold, håndbold, Esport CS2 eller er til fællesopvisninger, stævner og konkurrencer. Vi brænder for at gøre hinanden gode.

Skal vi sige én ting, er det nok det, de fleste tager med sig: At vi gør hinanden gode her. Men det er også det, som gør det til noget særligt at gå på Bramming. Siden 1897.

Følg os på de sociale medier

This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.
Bliv elev
Besøg os